Tack för i år Finland!!!

I´m back!!! Vi kom hem från Finland igår kväll och har haft det sååå himla skönt där. Jag ville verkligen inte åka hem från mitt härliga "smultronställe" Bredskär. Det är mitt eget paradis.
Men nu har vi en härlig Mellbystrand-vecka framför oss, med fina,roliga, härliga vänner.
Idag är det stora tvättdagen, innan det är dags att packa igen. Håhåjaja!

Precis som efter Göteborgsturen kommer här ett gäng bilder, men nu från härliga semestern i Finland.


Sitter i baren på Amorella och kollar in matchen GAIS-AIK. Cider till mig och öl till Lasse.


Vi har förflyttat oss till dans-salongen. (matchen slutade 2-2)


Bästa dagen på hela året, surströmmingsskivan.
Ni som inte har provat får skylla er själva! Men om du gillar sill, så är jag rätt säker på att du tycker om surströmming också.


En vacker och maffig trollslända landade på min kusin Sofias tröja.


Systrarna ska ut på en liten tur med gummibåten.


Vacker vy i vår lilla "hamnbassäng".


Emma gör ett snyggt hopp vid Strandmölle.


Tessan vilar lite på trampolinen.


Siamesiska tvillingar?  Det var nog jobbigt att bada idag!


Här bodde jag när jag var liten, innan jag kom till Sverige 1970. Gulligt hus va!?


Söt kille! :-)


Ni slipper inte mina blombilder! Hihihi!


Den här kissen gosar visst med vad som helst!


Här blir det mera ved till bastun. Bra jobbat pappa!


Mera blomsterprakt.


En stund i hängmattan är inte helt fel.


Närkontakt med en vacker blomma. Härliga eldfärger, eller hur!?


En duktig "pollinerare" in action. Jag älskar humlor!!


Ännu en skön "kille".


Denna provisoriska hörna ställer jag i ordning varje sommar, så att man lätt kan tvätta händerna efter dassbesök.


Vi ska på en liten tur över till Bergö, och väntar på färjan.


En annan söt familj som är på väg på utflykt kanske!?


Flygande Emma igen. 10 poäng!!!


Sommar är bra härligt va!?


Vacker flicka och klart vatten.


Vissa kommer med båt till fikat. Själv gick jag de 50 metrarna! hihihi


Den osminkade sanningen eller en nybastad Helena! Höhö! Den bjuder jag på!


Söta Tessan på väg hem från Finland igen.

Vi hade kanondagar och jag längtar till nästa år igen.





Kommentarer
Postat av: Emma

Mamma jag tycker du är übersnygg utan smink ;) Men jag är inte det på de där korten

2009-08-02 @ 22:48:14
Postat av: Vera

Härliga sommarbilder. :-D

Hur gick det med vågen? Var ni sams för att bastun fått jobba för högtryck eller?

2009-08-04 @ 15:23:05
URL: http://veronicawallman.blogg.se/
Postat av: Inez

Va fina kort!!

2009-08-09 @ 12:24:49
URL: http://scenliv.blogspot.cpm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0