Vardagslyx och egenlyx

Idag kom Globenhälsan till vårt kontor och gav oss lite stick i armen. De som ville fick ta både svininfluensa-vaccin och mot vanliga influensan. Jag nöjde mig med "grissprutan". Det gjorde inte ett dugg ont, men nu åtta timmar senare börjar det lite svagt att ömma i armen. Undrar hur det känns i morgon?


Full action på kontoret. Sjuksystrarna var blixtsnabba, så det gick på löpande band att få sin spruta.


Och så var det min tur. Jag hade tänkt fotografera själv, men insåg att jag inte var tillräckligt skicklig och smidig för att klara det! Så Ladies Night-Niclas fick bli min tillfälliga fotograf i stället.


Och här har vi Niclas, som "by the way" tyckte att vi hade hängt julpyntet alldeles för lågt! Hehehe! Snygg hatt!!!


Nu undrar ni kanske var vardagslyxen kom in i detta? Positiva Helena tycker det var skönt att slippa ge sig iväg för att jaga "grissprutan". Nu kom den till mig och "serverades på fat". Vardagslyx???!!! Tycker i alla fall jag!

 
Och kl:19.00 blev det egenlyx på MakeUp Store inne i stan. Lite sminkkurs, med framför allt "sotningsteknik" på vår önskelista och lite vin, ost & kex.


Vickan hade ordnat vår trevliga smink-kväll och fixat & donat. Här vankas det lite smarr.


Men kolla vem som fick bli kvällens "palett"! Jag vet att jag är ett osminkat miffo, men det bjuder jag på. Här har Therese visat hur man gör en noggrann rengöring och lagt på lite basgrejer innan själva sminkningen.


Nu ska här handlas alla grejer vi inte visste att vi behövde innan vi kom in i affären. ;-)


Michaela, Sara och Linda är glada pinglor i kön.


Nu är jag hemma och en "goodiebag" gör väl ingen tjej ledsen!? Hihi!


Här är jag med lite sotade ögon.


Nu är klockan över 23.00 och jag är svinhungrig. (svin.....hahaha). Måste äta nåt. Ha en fortsatt skön onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0