Årets mysigaste adventshelg

I går morse kände jag mig lite huslig och överraskade familjen med nybakta scones till frukost. Nybakt och fortfarande lite varmt bröd är ju aldrig fel.

Efter frullen gjorde jag i ordning adventsstaken och fyllde på med "mossan" jag köpte i fredags. Fast jag hade lyckats få tag på fyra påsar med polkagrisar så räcker det inte. Jag måste ut och jaga efter fler, plus att jag behöver en extra buffert att fylla på med efter hand. Hihihi!



Tessan stack iväg till farmor en stund för att julpynta lite med henne, och vi hämtade upp henne efter ett par timmar och stack ut till Värmdö för att fira 1:a advent.


Första ljuset tändes och en massa godsaker vankades. Årets första skinkmacka intogs tillsammans med Blossa 09 med smak av Clementin.


Två söta "godisråttor".


Största godisråttan av alla!!


Kärleksfulla systrar.


Babbel, babbel och babbel.


Jag satt för långt ifrån för att höra vad Gunnel berättade för brudarna, men det verkar vara spännande!!


Det är söndag och veckans badpojke Jakob ska inviga den nya spajacuzzin.



-Oj vad det ryker!


-Ta bort hela locket, mamma!


-Yes!! Jag var först!


-Och nu vart det bubblor.


-Hur gött som helst!


Inspektion av knappar & vred.

Gissa var Helena ska fira nyår och värma sig!!???   :-)

 


Kommentarer
Postat av: Inez

ÅH va mysiiiiigt!!!

Vi i gröna villan kommer härma dig med ljusstaken;-) SÅ fint!



Stor kram

2009-12-01 @ 12:03:52
URL: http://scenliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0