Gå till Prag på 80 dagar med stegräknare

Jag ska gå till Prag på 80 dagar. Fråga mig inte vad det innebär, men jag har i alla fall betalat 300 kr för en stegräknare som gör mig helt deprimerad. Jag går och går och kommer nästan aldrig upp i 10000 steg , som är ett minimum att gå varje dag. Aga och Katarina på jobbet har gått till och från T-banan och fått mer steg än jag som springer runt hela dagarna. Även när jag var hundvakt och gick mellan en halvtimme och en timmes rask promenad visade mätaren på bottensiffror. Jag och Lasse gick hem till min kära svärmor i Sundbyberg och jag fick ihop ca 1000 steg.


Det var en underbar och skön höstsöndag.

När vi gick hem igen, samma sträcka, lånade Lasse min stegräknare. Han som är 2 decimeter längre än jag och därmed har längre ben borde ju rimligtvis få färre steg. Men icke!! Då visade räknaren på 3000 steg!!! Fattar ni vad hopplöst det känns!!?? Katarina tror att jag har för mjuk gång och att det är därför det blir för lite steg, men jag tror att "fluffet" där midjan ska sitta är i vägen! Hihihi! Men idag har jag hittat ett bättre ställe att sätta räknaren och kanske kommit närmare sanningen i mina stegkliv! Yippiih!!

 
12377 steg en vanlig dag! Och lite träning på det så gör det nog susen på "fluffet".  :O)

Nu ska jag "stega" ut i köket och koka tevatten. Ha en skön måndag!


Kommentarer
Postat av: Vera

...sen har jag faktiskt hört att den inte börjar räkna förrän efter 7 steg och det är ofta du går såna små sträckor.

2009-10-06 @ 11:20:21
URL: http://veronicawallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0