Helgen i Hallstavik

I fredags åkte jag, Lasse och Tessan till min moster Gunnel och hennes livskamrat Gunnar i Hallstavik! Det blev en härlig hösthelg med bastu, god mat & dryck, fiske, promenad, kortspel och mys. Här kommer en bildkavalkad som visar hur mysigt vi hade det.


Jag tog den bästa platsen vid köksbordet så att jag kunde bevaka den söta holken.


Och titta där, lite upp till höger...


En talgoxe minsann!!!


Och den pippin var så glupsk så Felicia & Tessan blev tvungna att fylla på matförrådet.


Mina favoriter, rönnbären, börjar torka och skrumpna ihop.


En liten stunds eftertanke under den sköna promenaden.






Lite höströjning såg vi också under promenixen.


En kelsjuk gamling som heter Samba. Hon ville aldrig att vi skulle sluta gosa med henne.


Och en nyfiken pålle!


Efter promenaden "fiskade" Felicia upp läskande saker ur källarluckan.


Här laddas det upp för en tuff pokermatch.


Medan min fina moster Gunnel laddar upp för mums.


Och Tessan försöker knyta knut på sig själv, tror jag.


Här har det svullats minsann!

Tack snälla Gunnel & Gunnar för en jättemysig helg.
PS! Siken vi fick med oss hem ligger i frysen för att gravas sen! Mums!!!




Kommentarer
Postat av: AnnaLeena

Vilken fin blogg du har :) Rolig att läsa vad som händer hos dig..../kram AnnaLeena

2009-10-27 @ 15:43:42
Postat av: Gunnel Anderzon

Tack själva för en trevlig helg. Bilderna blev fantastiska, vackra färger, det gjorde du bra Helena. Hoppas att Lasses mamma har piggnat till.

Ha det så bra och hälsa de andra i familjen!

Kram/ Gunnel och Gunnar

2009-10-28 @ 09:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0