Koleraparken

Som jag sagt tidigare är jag en ganska positiv människa som försöker leta ljuspunkter i mitt liv. Och Koleraparken är en sån faktiskt. Det är en gammal kolerakyrkogård som ligger mellan Gulmarsplan och Hammarby Sjöstad. Den är så vacker och fridfull året om! Som en liten oas i storstadsdjungeln. Ett enda litet aber finns det med den, och det är en liten sluttning i slutet av parken (från Gullmarshållet sett). På vintern blir den lilla snutten som en "snorbana". Jag har sett så många ramla där, inklusive jag själv, och massor som har varit nära en praktvurpa.
Men bortsett från det så vet jag ingen plats som visar våra fyra olika årstider bättre. Bilderna jag tog idag gör inte parken rättvisa, men här kommer ett par i alla fall.







Och så här ser det ut när man gått genom parken på väg hem efter jobbet.





Inte lika trevlig vy va!? Och denna bild är ändå tagen på kvällen när rusningstrafiken är över!

Men jag lovar att ta bättre bilder någon dag på min lilla "oas" som gör mig så harmonisk.

Men nu ska jag dricka te och packa badväskan till i morgon bitti.

Natti natti





Kommentarer
Postat av: Therese Lindberg

Du och dina ljuspunkter!

2009-09-11 @ 07:50:11
URL: http://himmelbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0