Rönnbär

Här hemma är det lugnt och skönt. Ingen som tittar på TV just nu, utan alldeles tyst och fridfullt. Tessan sitter inne i sitt rum och bloggar eller nåt, och jag gör likaså. Lasse jobbar natt och Emsis är på insparksfest på Värmdö Gymnasium.  Så nu njuuuuter jag av tystnaden.
Jag kom att tänka på en sak idag när jag kom hem från jobbet. Är det någon mer än jag som tycker att det är väldigt mycket rönnbär i år??? Har för mig att jag hört att det blir en vinter med mycket snö om det är mycket rönnbär!? Vi brukar inte ha nästan några rönnbär alls här utanför huset, och ingen snö heller för den delen.
Så man kan ju alltid hoppas!!!  :-)


Även om det inte blir någon snö, så kan man ju alltid njuta av de vackra rönnbären.

Nej nu ska jag kolla på slutet av Idol. Ha en fortsatt härlig tisdag.

 


Kommentarer
Postat av: Tessan +*~.

Det är klart att det blir en fin vinter! Jag och Linda lyckades få snö förra vintern, så i år smäller det också!

2009-09-08 @ 23:05:19
URL: http://himmelbarn.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag hoppas verkligen att ni har rätt! Jag gillar snö! Puss!!

2009-09-09 @ 23:12:15
URL: http://helenanygrund.blogg.se/
Postat av: Vera

Blääää...

"Surt sa räven om rönnbren..."

Snö är fint att titta på men jag tycker inte om kallt. Förvisso bättre än alternativet - grått slask - Spanien känns som ett ännu bättre alternativ.

Men Rönnbären är fina.



Kramiz

2009-09-10 @ 09:25:49
URL: http://veronicawallman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0