Eyjafjallajökull

Vulkanen vid Eyjafjallajökull ställer till det ordentligt, kan man säga. Här sitter jag och oroar mig som ett litet våp över att jag kanske inte kommer iväg till Göteborg och kickoffen på tisdag, och jag borde skämmas.
Människor sitter fast i alla möjliga länder och kan inte åka hem till Sverige, och för att inte tala om alla ambulansflyg som stoppats. Tänk vad naturen kan ställa till det för oss, och ingen finns det att bli arg på eller använda som hack-kyckling. 


Tänk att ett så vackert och fridfullt landskap kan ändra sig,



och bli så hotfullt.

Jag hoppas innerligt att alla som bodde/bor i närheten har klarat sig oskadda och mår bra.
Det är det som är det viktiga, inte om jag kan åka till Göteborg på tisdag.

Men eftersom jag tänker på de stackarna som vill komma hem också säger jag ändå:
-Skingra dig dumma askmoln!!!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0