Silltårta,paket & memma

På påskafton åkte vi hem en liten stund så att tjejerna kunde kolla om påskharen hade tittat förbi. Och det hade den visst gjort. :-)
Sen fyllde vi på med lite kläder i våra väskor och fortsatte vår påskresa till Västerås. "Systeryster" med familj var redan där och vi åt en supersmarrig påskmiddag, hela familjen för första gången på många år! Mysigt när alla var samlade.


Sill, ägg, lax, silltårta och en massa mums till förrätt. Jag som är en stor sillälskare blev så mätt att jag knappt orkade huvudrätten, som var helstekt oxfilé.


Två söta tjejer stod för underhållningen.


Vi är många som fyller år på kort tid; pappa, mamma, jag och Tessan. Jag fick ett paket, men kommer inte att öppna det förrän på onsdag.


Mamsingen har fått paket.


Även om vi inte är några helfinnar vill vi gärna ha den traditionella finländska desserten memma. Massor med strösocker och kaffegrädde ska det vara på. Fast jag var så mätt lyckades jag trycka i mig två portioner. Ni fegisar som tycker att det ser ut som varma koskitar får skylla er själva. Ni missar något!


Nu är det annandag påsk och jag ska upp och jobba i morgon. Så det är väl hög tid att borsta tänderna och läsa ett par sidor om Djingis Khans hårda uppväxt.

Sköt om er!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0