Kräftor vs surströmming

Hoppsan Sara! Vad hamnade på tallriken till lunch idag då??!!


KRÄFTOR!!!!

Igår var det dags för den årliga kräftskivan på Golden Hits, och idag fick vi upp en jättehink till HK med kräftor som blivit över.  Vi åt vår mat plus kräftor till både förrätt och efterrätt. Och det blev ändå en massa över. Lyxigt!

Men på lördag, då ni, då drar jag till Västerås på surströmmingsskiva!!!
Och på tal om surströmming så har jag ju inte visat bilderna från vår årliga surströmmingsskiva i Finland. Det är kanske dags att göra det:


De flesta är samlade.
I år var det första gången någonsin som jag öppnade alla de svällda och sprängfyllda burkarna alldeles själv. Det gick bra med alla burkarna utom en, som lyckades spruta en massa "doftande" spad i håret på mig. Men vad gör det? Är ju bara att hoppa in i bastun sen!!!


Här förbereds det och fixas goda klämmor. Jag håller på och preparerar en smarrig en till min kära svärmor.


Vissa är glada åt dagens meny, men andra är inte lika nöjda utan äter grillad korv i stället.


Och utsikten med havet i bakgrunden går ju inte av för hackor. Den vackra vyn gör nog sitt till smaken också!


Önskar ni kunde känna lukten också!!! (Med min näsa)  


Nu jäklars är min klämma strax klar!!


Kärlek!!!

Jag tycker nästan lite synd om er som inte vågar prova!!!


En fortsatt härlig tisdag på er!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0