Julafton

Vi åkte vi till Västerås den 23:e för att fira jul hos mina föräldrar, för det är så skönt att vakna upp och ta det lugnt på julaftonsmorgonen.
Ända sen jag var liten tills jag flyttade hemifrån fick jag och min syster leta en julklapp på morgonen, och denna tradition har vi fört över till Emma & Tessan.
Så även i år. Lasse och pappa satt och skrev skattjaktslappar in på sena natten, men jag var för trött för att vara med, så jag hoppade i säng.

På julaftonsmorgonen kommer E & T in och väcker mig och berättar att det står på deras sista lapp att jag ska gå till granen. What!?


Under granen låg ett paket till MIG!!!
Kan det verkligen vara det som står på paketet?


Jag fick en KAMERA! En NIKON! Jag är så himla lycklig och nu måste jag börja plugga...


Efter frukost klädde vi på oss och släpade ut mamma och pappa i kylan på en liten julaftonspromenad.
Vi avslutade turen med lite "vuxenoboy", varm choklad med apelsinlikör och sprutgrädde, mums!


Mys i väntan på tomten...  


Syster med familj har kommit också, och här är ett par förväntansfulla sötnosar.


Under tiden gör sig nissen Lasse redo för att hjälpa tomten att dela ut klappar i grannhuset.


Två pinglor som heter mormor & Moa.


Lite "B-vitamin" i väntan på tomten...


...medan andra klämmer på paket.
-Emma, du får faktiskt vänta på tomten.


Och till slut kom han även till oss!


Speciellt en liten kille hade en riktigt skräckblandad och förtjusande fascination till tomten. Kvällens största behållning! Hihi!


Tomten hade bara tid att dela ut några klappar eftersom han ska hinna besöka så många barn.
Och då var det tur att Theo assisterade Emma med utdelningen av de resterande paketen.


På juldagen firade vi världens finaste 7-åring.
Grattis Moa!!!

Och tack mamma och pappa för ännu en underbart mysig jul!


Kommentarer
Postat av: Carina

wow! Vilken trevlig julklapp! Ni ser ut att ha haft det mysigt ;) kram

2010-12-28 @ 16:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0