Klantig p-vakt

Vet ni vad som hände i förrgår?
Lasse skulle komma och möta mig i centrum när jag kom från jobbet, så att jag inte skulle behöva släpa hem de tunga matpåsarna alldeles själv. (Ingen "Lina" den här veckan).
När han skulle ner i centrumgaraget hade han en parkeringsvakt i bilen framför sig.
De åker ner för att parkera, men p-vakten framför Lasse ligger mitt i "filen", så när en annan bil ska åka ut ur garaget står p i vägen eftersom han inte har hållit till höger. Varpå p bestämmer sig för att snabbt backa undan bilen, men gör detta utan att titta i backspegeln. Hade han gjort det hade han sett att L är bakom honom och också på väg in för att parkera.
P backar rakt in i L och skrapar upp och trycker till vår bil i sidan. K L A N T, säger jag bara.
Men killen hoppade ur bilen och erkände med en gång att han tabbat sig. Och som tur är har vi samma försäkringsbolag, så detta borde gå smidigt att ordna till.


Vår fina bil är skadad, snyft!
Förvisso ett jäkla i-landsproblem, men ändå väldigt förargligt.

Men hörrni, imorgon är det freeeedag. Tjohoo!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Går alltid att ordna men det är alltid lite bök och stök med bilen på verkstan osv. Tur i oturen att det bara är materiella skador i alla fall.

2010-12-02 @ 22:38:28
Postat av: Christina

Usch, sånt som händer men inte roligt! Hoppas ni får det fixat fort.

Trevligt veckoslut önskar hon som måste jobba på självständighetsdagen.

2010-12-03 @ 16:44:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0