Bröllop i Linköping

Bruden är från Göteborg och brudgummen från Stockholm, så var ska man ha sitt bröllop då? Jo, man möts på mitten och gifter sig i Linköping.

Klockan 11.00 på lördag förmiddag stack vi iväg.


Lunchpaus i Nyköpingsbro.


Och lite kaffe på maten.


Jag har inga problem med att sitta och läsa i bilen.


Vi bodde på First Hotel och det första jag upptäckte när vi kom till rummet var stavfelet. Ser ni det?
Det står önksar!!! Jag gillar inte felstavningar, även om jag själv gör det titt som tätt. Men jag har lättare att se andras fel i texter. :-)



-Sängen känns skön, så här sover vi säkert gott i natt.


Det blev inte den blommiga klänningen. Jag ångrade mig i sista sekund.


När Lasse tog på sig sina byxor till kostymen gick dragkedjan sönder och det fanns inget annat att göra än att ta jeansen i stället. Vilken jäkla tur att han ångrade sig hemma och tog sina svarta jeans som reskläder, i stället för de blå som han först tänkt ta.




Han är fortfarande lite bekymrad över att kostymbyxorna gick sönder. -Det är lugnt Lasse, för efter några glas vin är det INGEN som kommer att märka något.


Nu kommer strax taxin som tar oss till Kaga kyrka.


Härlig och uppsluppen stämning i den vackra kyrkan, i väntan på brudparet.


Här kommer de, och bruden verkar faktiskt minst nervös. Åååh vilket vackert brudpar!


-Magnus, du kan slappna av nu för hon sa JA!!!


Ingen riskastning här inte, då vi nu för tiden tänker på fåglarna. Såpbubblorna "laddas".


-Är ni beredda, för snart kommer de?! Ladda...


... och "SKJUT"!!!


Massor med bubblor och sen promenad till Kaga bygdegård.


Vackert vintertema på borden.


En av kvällens artister vilar sig på scenen innan det är dags för showen. Sötnos!


Helena+buffé= ja ni vet ju!! Hihi    


Långt därborta sitter brudparet. Oj vad många vi var på festen!


Brudgummen besöker vår ända av bordet.


Lilla vackra underbarn! Jag hade svårt att slita ögonen från lilla Ella, endast två månader gammal och redan bröllopsgäst.


Livsfarligt goda cupcakes i stället för bröllopstårta.


Hulliganer!! Hihi!


-Är ni laddade för dansen nu, vackra brudpar?










Dansen börjar komma igång och efter detta blev det inte fler bilder, men jag kan upplysa er om att jag och Lasse var kvar till slutet och "stängde" festen. Jag hade skitkul hela kvällen och dansade och skrattade massor.
Klockan 03.00 hämtade en buss upp alla som var kvar och körde oss till hotellet.

Tack snälla snälla Jenny & Magnus för att vi fick vara med och ta del av er högtidsdag. Jag önskar er all lycka i framtiden!!










 


Kommentarer
Postat av: Anonym

BLOODY HELL!

The fifth picture of you is amazing. You are so gorgeous!

2010-03-03 @ 23:01:36
Postat av: Carina

Hej! Du och Lasse ser jätte fina ut! ;-)

2010-03-04 @ 11:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0