Exposed eller Maria Montazami-effekten

Maria "Läppstiftet" Montazami, kvinnan på mångas läppar. Haha, där fick jag till det utan att tänka på det. Men hon är verkligen inne nu (Anna Anka släng dig i väggen). Många man träffar och pratar med, använder ordet exposed, och uttalar det på den där lite släpiga Västeråsdialekten Maria har. Jag är förresten själv från Västerås och bara ett år äldre än Maria, så vi gick ju i gymnasiet samtidigt. Men jag tror att Maria gick ekonomisk linje och det skedde på Carlforska Gymnasiet om jag inte missminner mig, medan jag själv gick samhäll på Rudbeckianska. Till skillnad från mig har Maria behållt sin dialekt.
Men nu är den långa och till synes supergoa blondinen i Sverige och blev ordentligt hyllad på Gaygalan igår. Kul för henne.



Och idag var hon på RIX FM och pratade lite med Erik & Titti. Jag lyssnade och hade ett stort leende på läpparna under hela intervjun.
Just nu i skrivande stund är Maria antingen på ett plan på väg elller redan framme i Helsingborg för att leta hus. Hon vill ha ett hus med en liten grusgång, krusbärsbuskar och nära till en "tjorre" med ostkrokar. Pool behöver hon inte för det har hon redan hemma i Hollywood. ;-)

Och inte nog med detta, för nu kan vi höra henne varje dag på TV:n där hon lånat ut sin röst till hamburgerkedjan MAX. (De som har de i särklass godaste lökringarna).

Hur ska jag kunna hålla mig till mars för att få se säsong två av Hollywoodfruar??!!  I feel so exposed!!

Maria, you rules!!!






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0