Min helg i Ockelbo

I fredags skulle vi åka till Ockelbo, ett gäng på 18 personer. 18 uuunderbara människor! En enda stor härlig familj!
Morgonen började inget vidare. Tunnelbanehelvetet hade signalfel, så jag kom bara en station. Vi blev sittande en bra stund innan vi fick någon vidare information. Tåget utrymdes och vi hänvisades till ersättningsbussar i Västra Skogen. Där blev vi stående som utlämnade "muppar" i kylan. När bussarna äntligen kom var de redan överfyllda från början! Stön! Jag ringde min underbara sambo som låg och sov, och snäll som han är hoppade han ur sin sköna säng, hämtade upp mig och körde mig till jobbet. Vete sjutton hur lång tid det hade tagit annars för mig att ta mig dit!?


Trötta människor som väntar på ersättningsbussar.


Väl på jobbet fick vi fint besök av Baloo, som låg i köket och "vaktade" oss.


Sen bar det av till Ockelbo och ett härligt vinterlandskap med fina vänner.


När vi kom fram på fredag kväll fick vi god mat och hade det allmänt fredagsmyyysigt.


Goa, fina och supersnälla barn!

På lördagen packade vi ihop oss och åkte till Kungsberget, för en dag i backen i 25 graders kyla. Och här kommer ett gäng bilder, många på Emma & Tessan. Tessan provade snowboard för första gången i sitt liv och det var andra gången för Emma. På kvällen blev det ett härligt bastubad, god mat, sång, Melodifestivalen och en fantastiskt härlig kväll i goda vänners lag.

 











 


















På söndag morgon när vi vaknade var det bara minus 5 grader, till skillnad från gårdagens -25, och en helt ljuvlig dag som gjord för en promenad.

























Tack Ingela & Janne för en underbar helg och för att ni orkade ha oss alla där. Och tack alla ni andra som var med, ni är ett för jäkla härligt gäng!!


Väl hemma i Solna fick jag ett par fina presenter på Alla Hjärtans Dag.


Av Emma fick jag det jättefina örngottet och av Lasse fick jag den härliga hjärtkudden som formar sig efter huvudet när man ligger på den. De måste tycka att "mamsingen" behöver vila lite mer! Puss på er!!

Vilken härlig helg!!!




 


Kommentarer
Postat av: Carin

Tack själva! Det var verkligen en kanonhelg! Jättekul med bilder.

Kram Carin

2010-02-16 @ 08:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0