Misslyckat Eastmanbesök

Min stackars minsting Tessan har haft en hel del otur med sina tänder, trots att de blev borstade från första tanden och aldrig något annat än vatten efter tandborstningen. Hon ska snart få tandställning eftersom hon har bettfel och på tok för trångt i munnen, men först måste tre kindtänder dras ut. Tanken är att visdomständerna skall komma och ta dessas plats senare. Igår var det dax att dra ut den första av de tre. Som tur var åkte Lasse med Tessan till Eastmaninstitutet, för jag skulle nog inte vara något bra stöd för henne, när jag sitter och gråter och tycker synd om min "bebis". Hihi!
Först får hon en "drink" som gör att hon "glömmer" vad som hänt. Därefter får hon lustgas och sen bedövning. Detta brukar vara ganska pirrigt och spännande tycker Tessan som varit med om detta förr, men igår var det ingen höjdare. Tandläkaren höll på i en och en halv timme utan att få ut tanden! Så Tessan fick åka hem i ogjort ärende med en jättevärk i tanden som rucklats hit & dit. Stackars stackars Tessan!!! På fredag nästa vecka görs ett nytt försök fast med en ny tandläkare, som är övertandläkare på avd. för kirurgi. Jag ber till gud att det går bättre då!!!


Stackars min Tessan! För din skull längtar jag efter att du ska våga skratta ordentligt på bild.

Hoppas att du får en bra dag idag gumman!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0