Jubileumsmeny på Engelen

Idag fick jag ett infall på jobbet. Jag ringde Lasse och frågade om vi inte kunde åka till Engelen i Gamla Stan och äta deras jubileumsmeny som de har för drop-in-gäster hela veckan kl:17-19. Lasse som jobbade inne i stan idag var inte helt svårövertalad. Han undrade bara hur vi skulle göra med tjejerna. -Jag fixar våfflor åt dem när vi kommer hem, sa jag. Så sagt och gjort möttes vi upp vid T-banan och traskade till Engelen, där vi för övrigt träffades för 21 år sen. Jubileumsmenyn baseras på 1969 års pris- 40 kronor för en tvårätters!!!
Förrätt: Engla Toast - Toast Skagen med löjrom.
Varmrätt: Stenkolsgrillad fläskkarré med madeirasås och parmesangratinerad potatisgratäng.
Sen kunde man köpa till en dessert, Crème brûlée, för endast 20 kronor! Men den var slut idag, så jag fick en caramelfromage i stället. Jag tror att jag drog högsta vinsten när brûléen var slut, för min dessert var förföriskt god!!!


Var sin Wallmans-öl slank ned.


Har precis ätit upp förrätten som var försvinnande god. Jag hann inte ens ta kort på den.


Mumsig mat!


Den här gick inte av för hackor! Skulle lätt kunna trycka i mig en till just nu.

Mätta och belåtna åkte vi hem, och jag satte genast igång med våfflorna till tjejerna. Sen blev det soffan, tittandes på två favoritprogram, "Halv åtta hos mig" och "Mästarnas Mästare".

En heeelt ok tisdag!!!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

/Helena


Kommentarer
Postat av: AnnaLeena

Tack för tipset!Vi ska gå dit på lördag och äta:)

Kram

2010-01-27 @ 09:18:22
Postat av: Carina

helt ok tisdag? Låter som en supertisdag! ;-)

2010-01-27 @ 09:39:07
Postat av: Emma

Gud va fin du var på den där bilden mammsen!

Men ååh, parmesangratinerad potatisgratäng!! :-D

2010-01-27 @ 19:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0