Bästa semesterbilden


Hej på er, Helena is back in town!
Vi kom hem tidigt i morse med Finlandsbåten och nu tänkte jag att ni ska få se min sista och bästa semesterbild.
När vi var i Finland såg min mamma en huggorm varje morgon. Den låg och solade sig tills den blev varm och snabbt kunde ringla iväg på jakt. Vi morgontrötta människor såg aldrig ormen, men mamma fortsatte hävda att hon sett den varje morgon, på samma ställe.
Men så igår morse när vi för en gångs skull var uppe tidigt, för att vi skulle packa och stänga igen huset, såg även jag ormen.
Jag ville så gärna få en bild på den och gick och hämtade min kamera, men när jag kom tillbaka var ormen borta, trodde jag! Precis när jag skulle gå igen såg jag att den låg framför mina fötter, så jäkla kamoflerad av naturen, och gissa om jag fick frostbrytningar! Allt hår reste sig på kroppen, men jag lyckades i alla fall få min bild innan "mammas kompis" ringlade iväg på sin dagliga matjakt.


"Mammas morgonkompis"

I morgon ska jag försöka lägga in lite fler bilder frånn Finland, men nu får ni drömma söta drömmar, om ormar till exempel, hihi!!

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Men den där var ju lite större än den jag stötte på. Min var ju bara bebis. Hade inte varit så katig jag heller om jag sett den där ormen.

2014-04-24 @ 21:45:58
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0