Hej då Rovinj, hej Wien!

Just nu sitter jag på vårt vandrarhem i Wien, efter att ha köpt mig lite datatid. Klockan är 02.00 och alla andra sover, men jag måste ju uppdatera er lite först innan jag också hoppar i säng.
I morse var det ganska tidig uppstigning för att packa det sista och städa ur våra villavagnar. Sen gav vi oss iväg på vår fortsatta bilresa från Kroatien till Österrike. Det är varmt så in i hel*ete fast det är mitt i natten. Säkerligen närmare 30 grader!!! Men vandrarhemmet är kanon. Vi har ett jättestort rum, mycket större och bättre än hotellet i München.


Emma vid poolen igår eftermiddag.


Lollo i badet.


Någonstans bland skummet är Lasse!
Hej då Rovinj!


Hej Wien! Här håller vi på och installerar oss lite i vårt rum på vandrarhemmet "A&O City Stadthalle".


Samling i vandrarhemmets bar innan vi ska ut på stan och äta middag.


Lilla "Mimsan" och jag.


Annelie i sin snygga tunika och Lasse i tisha från Gotlands brandstation. Alla klär vi upp oss på olika sätt, hihi.


Baren på "A&O City Stadthalle"


Lasse studerar karta över Wien. Det hjälpte inte kan jag säga, för vi åkte vilse med spårvagnen i alla fall. Fniss.


Här bor vi.


På väg till något matställe.


Vi har hamnat på en asiatisk restaurang...


...med en rolig snurrskiva på bordet som vi hade väldigt kul med. -Vem hamnar Saris vin hos????  :-)


Några av alla goda rätter vi vräkte i oss.


"Inte-blinka-med-ögonen-leken"


Öl-Service-skylten gjorde Lasse väldigt glad.


Vi åker vilse med spårvagn.


En kall och välbehövlig öl när vi väl hade hittat hem igen. Snacka om skumkrona!


Lollo & Jonte "uppdaterar" sig lite.

Nu är det faktiskt morgon fast jag började skriva i natt. Jag tappade nämligen internet efter ett tag.
Det är dags att ta en dusch och väcka de andra, och sen gå ner och prova frukosten här på A&O.

Hörs kanske ikväll.

Kram










 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0