Iberia är skit

Det verkar som om att det dröjer innan "powerpuffpinglorna" träffas. Emma och Nico som skulle åka till Spanien kl:14.55 idag, och sammanstråla med Linis, sitter fast på Arlanda!!
När de kom till Arlanda på förmiddagen fick de reda på att planet var försenat och skulle flyga kl:15.30 i stället. -Oj, då blir det knappt om tid i Madrid för att hinna byta plan, bara 15 minuter kanske, tänkte vi. Men 15.30 får de beskedet, crewrest. -Jaha, nu ska personalen vila lite!
Efter ytterligare en halvtimme får de reda på att flighten är inställd pga att personalen måste sova! WTF!!! Det är väl för f*n bara att skaffa fram ny personal! Hur i hela friden har detta planerats av skitbolaget Iberia??


Efter kaos och många frågor vid diskarna forslades tjejerna till ett hotell vid Arlanda och fick ett dubbelrum efter lång väntan. Just i skrivande stund tror jag att de får ett mål mat på nåt hak. Kl:01.40 ska de infinna sig i receptionen på hotellet för att ta sig in på Arlanda och checkas in igen på sin "gamla" biljett, som jag förstått det.
När jag pratade med Emma sist satt de på sitt hotellrum och åt chips och var lite fnittriga för de hade råkat zappa på TV:n och hamna på "naturfilmen". -Låt bli det, sa jag, för den kostar en massa pengar. Hihi!
Det var skönt att höra att de höll humöret uppe och det är bra att Iberia bekostar detta, men vad hjälper det när tjejerna missar en hel dag i Spanien. Jag tror knappast att de jobbat och sparat till denna resa för att sitta på ett hotellrum på Arlanda.


Hoppas att ni kommer iväg ordentligt i natt så att ni kan träffa Linis och blir kompletta "powerpuffpinglor".





Kommentarer
Postat av: Janina - mamma till Nicolina

Svar: Jaa visst är det typiskt oss mammor! ;) Vi ska grilla hemmagjorda köttfärsbiffar, lite andra biffar och så ska jag göra hemmagjord klyftpotatis och smarriga sommar muffins till efterrätt :) Riktigt mysigt ska det bli!



Skönt att det ordnade upp sig för powerpuffpinglorna :) Det finns nog inget värre än då det krånglar när man ska iväg nånstans!

2010-07-16 @ 17:39:19
URL: http://nicolinasmorsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0