Praha-avslutningen.

Jaha ja, då kommer fortsättningen och slutet på Pragvistelsen.


Där borta till vänster på bilden är Karlsbron som vi ska gå över, för att traska upp till St. Vituskatedralen, i över 30 graders hetta. Stön!


Sitter det någon där, eller??? Jag vet någon som har svaret, och jag ska ta reda på det så småningom.


Sköna gubbar som jammar på bron.


Efter två dagars letande och bara en massa Urguel så långt ögat kan nå, får jag äntligen min Staropramen.


Den där stackaren längtar nog också efter en Staro.


Magnifik utsikt över takåsarna.


Det var verkligen värt svetten och mödan och alla trappstegen!


Här kommer eftersläntarna medan jag sitter i trappan och försöker andas, hihi.


Mycket kyrkor har det blivit under vår semester, men håll med om att de är maffiga.


Nedanför St .Vitus


En liten "dam" som matchar godiset efter kläderna.


Ett par bilder till på den härliga utsikten innan vi går ner igen.


Så, nu kan vi gå!


Familjen i spegeln.


Dags för sista middagen i Prag.


Potatisificka med fläskfilé, gudomligt gott! Någon som vet hur man gör?


"Predikant" Jakob.

 
Vi tjejer avslutade kvällen med att äntligen öppna cavan som vi köpte för att dricka redan i Kroatien. Glamoröst i " snygga" champagneglas, eller hur!

Det var Prag det! Nu är det bara hemresan kvar!

 






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0