Fredag och semester IGEN

Idag var det sista arbetsdagen innan nästa omgång semester, yippih! Och när jag fått reda på att Emma & Nico var framme i Spanien på eftermiddagen (en dag försent) kunde jag äntligen börja slappna av lite.
Efter jobbet åkte jag och Lasse och letade surströmming, men där gick vi bet. Förra årets är slut och årets har inte kommit ännu, snyft!


Åh vad gott! Tur att mamma fick tag på dem i alla fall. Ingen Finlandssemester utan surströmmingsskiva!

Fredagskvällen fortsatte med god mat, vin och kortspel. Vi har nyss lärt oss ett kortspel som heter "Hollywood" som är riktigt kul.

 
"Hollywood" spelas med två kortlekar plus ett antal jokrar. Man spelar i sju olika omgångar och den som har minst poäng kvar på slutet har vunnit, och blir "The Big Star".
Detta spel vanns av Tessan, och Lasse blev "looser". Hihi!

Just nu sitter vi i soffan och slappar och funderar på vad vi ska packa till Finland. Vi funderar och tänker, för vi orkar inte ta tag i något! :-)


Under tiden jag slappar intas en kall och go Pripps Blå Sommarlager.

Hoppas att ni också har en riktigt skön fredag!




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0