Ostronsöndag

Snart är det semester och det hade vi tänkt fira igår, men då blev Lasse sjuk, hög feber osv.
Idag känner han sig lite bättre, även om han är trött och matt, men ostronen vi har köpt måste tas om hand.


Stora feta härliga ostron med citron, vinegrette och lite bubbel. Sämre söndag kan man ju ha!


Utanför har det precis spöregnat samtidigt som solen sken så nu syns den vackra regnbågen. Undrar om jag ska gå till den ena "foten" och hämta skatten??


På min tallrik ligger bara skalen kvar av ostronen. Jag åt åtta och Lasse åt sju. Dessa var så stora och maffiga att man blev lite halvmätt av dem. Får se om jag orkar fixa någon riktig middag!? Tessan har ätit lättuggad gröt eftersom hon har ont i tänderna av tandställningen och Emma har ätit pannkakorna som blev kvar från igår. Vi får se om någon vill ha mer mat!

Skön söndag på er!


Kommentarer
Postat av: Christina

Alltså, det ser på nåt vis gott ut och du får det att låta gott också, men ÄR DET VERKLIGEN GOTT ?

Jag vet inte hur jag ska bära mej åt för att kunna svälja ett sånt blötdjur!

2010-06-14 @ 16:00:07
Postat av: Helena

Christina! Det är så himla gott och lyxigt. Men jag och Lasse är ju väldigt förtjusta i alla skaldjur och musslor, så för oss är det inget konstigt, bara dyrt! Kram H

2010-06-14 @ 18:23:45
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0