Inspiration

Jag och Tessan har precis kollat på ett så spännande avsnitt av Criminal Minds, och så var det ett sånt där ...to be continued-avsnitt. Jäkligt irriterande när detta var säsongens sista avsnitt och vi måste vänta till i höst på fortsättningen.
Men något som inte är irriterande är att det är fredag i morgon och jag ska iväg och simma på morgonen, härligt. Idag har jag haft en vilodag och saknar redan min morgontur i bassängen. Där i badet är det sommar för mig oavsett väder och vind, för jag blir på sånt topphumör och får sån jäkla energi.
Och på tal om sommar såg jag nya numret av Elle, och det lyser verkligen sommar om omslaget.

  
Detta omslag gav mig så mycket inspiration att jag blev shoppingsugen.

Men det är inte lätt att shoppa när pengarna nästan är slut och lönen kommer nästa vecka, så jag begav mig till en seconhandaffär för första gången i mitt liv.
Och vet ni, jag hittade en massa plagg jag ville ha, och valde ut två som fick följa med mig hem.


En jätteskön beige blus från Filippa K


En lite Chanel-inspirerad tuff jacka som blir häftig ihop med ett par slitna jeans eller en tight svart klänning kanske.

Gissa om jag fick mersmak av secondhand!? Jag pratade så gott om affären jag varit i, att Emma genast åkte dit och handlade lite hon med. Hon har länge letat efter en jeanskjol och den hittade hon, plus en jättefin vit klänning.

Nu ska jag packa mina badgrejer och lägga mig och läsa en stund!

Natti natti alla fina!


 


Kommentarer
Postat av: Carita

Hej!

Det där lät trevligt. Jag har heller aldrig varit till någon seconhandaffär, vad heter affären och var ligger den? Har alltid trott att det är bara skräp där och det har man ju hemma förr.

2010-06-11 @ 10:39:40
Postat av: Anonym

vilken affär och vart? :)

2010-06-14 @ 21:58:29
Postat av: Helena

Camillas vid Fridhemsplan.Fleminggatan 28

2010-06-14 @ 22:04:50
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0