7a:s lilla bjudning

Idag gick jag lite tidigare från jobbet för att hinna i tid till en liten middagsbjudning utanför Tallbackaskolan. 
Tidigare under ett föräldramöte där vi spånade lite om vad man skulle kunna hitta på med Tessans klass innan avslutningen, kom det ett förslag om att barnen skulle kunna bjuda sina föräldrar och syskon på något att äta.
-Det kanske finns möjlighet att få låna hemkunskapssalen, sa någon.
-Är ni villiga att lägga en liten penning för maten, då skolan har så begränsade resurser? undrade lärarna.
Och det var vi ju så klart.
Så idag var dagen då våra barn som snart går ut 7:an bjöd oss på en trevlig kväll med pastasallad, bröd & dricka och tipspromenad med frågor om sådant de lärt sig under året. Skulle föräldrarna klara detta!?  
Och om sanningen ska fram så kunde man inte allt. Fast undertecknad hade faktiskt rätt på 12 av 12 frågor. Hehe!
Här kommer lite bilder från 7a:s trevliga kväll.







































Tack fina 7a för en trevlig torsdag och smarrig pastasallad. Det gjorde ni bra!
Och tack Kristina och Hedi för att våra barn har fått ha er som mentorer! Önskar att alla barn fick samma chans!

Kram till er alla från mig.






 







Kommentarer
Postat av: Linis

ÅÅÅH vad sugen jag blev när jag såg pastan!!!

2010-06-03 @ 21:41:48
URL: http://paulinelinis.blogg.se/
Postat av: Helena

Ja det var jättegott! Jag åt en med kyckling och en med salami! Mums! Nu får jag simma som fan klockan 06.00 i morgon bitti! ;-)

2010-06-03 @ 21:48:26
URL: http://helenangrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0