Sista utvecklingssamtalet

Idag var vi på utvecklingssamtal med Emma på Värmdö Gymnasium. Vårt absolut sista samtal i skolan med vår förstfödda, snyft!




Hon går första året och nu är det snart meningen att hon ska klara sig själv. Vart tog alla åren vägen? Min lilla "bebis" blir myndig om ca nio månader. Herre gud, det har gått över sjutton år sen hon kom till världen, och jag är fortfarande samma barnsliga Helena.
Jag har inte förändrats ett dugg, om man bortser från grått hår som måste färgas hela tiden, svårmålad eyeliner pga skrynkliga ögonlock, artros i axeln, magkatarr eller vad det nu är jag har, lite "kärringfläckar" här och där osv. Annars har jag inte förändrats ett dugg. Hehe!!
Men skämt åsido så känner jag mig inte som sjutton år äldre, och det skrämmer mig att tiden går så fort.

Jag säger er bara detta; ta vara på tiden, var positiva och njut av livet!!!  Det gör jag!




 


Kommentarer
Postat av: vera

...och gå och lägg er tidigare än Helena!!!!

2010-03-17 @ 07:51:32
Postat av: Anonym

du kommer inte älska mig lika mycket när jag är 18 :'(

2010-03-17 @ 21:25:03
Postat av: Helena

Jojomensan Emma! Mer än någonsin!

2010-03-17 @ 21:29:16
URL: http://helenanygrund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0