Omaka par=hatkärlek


Gissa vad det här är?


Och gissa vad det här är?


Japp, en Gunnarsons Special (chokladmoussetårta),


och en pilatesboll.

Ja, vad har en tårta med ett träningsredskap att göra med varandra, kan man undra!?

På jobbet idag var vi sjukt sötsugna på något smarrigt, och så kom vi ihåg tårtan som blev över när Hasse slutade, och som jag hade lagt i frysen efter att ha rådfrågat Gunnarsons specialkonditori om den var lämpad för det. Och det var den förstås!
Idag åkte tårtan fram och vi hade inte ens tid att vänta på att den skulle tina innan vi ryckte in på den. Jag vräkte i mig så att jag nästan blev illamående, stön!

När jag skulle gå hem frågade Bodan mig om jag ville låna hennes pilatesboll, som Aga lånat ett tag, eller om hon skulle ta hem den. Jag har tidigare pratat om att skaffa mig en sån men är rätt övertygad om att den bara skulle stå och samla damm och ta en massa plats. Så innan jag köper en själv tar jag nu chansen och lånar Bodans boll ett par veckor och tränar situps på den. Jag lovar att det behövs så duktig som jag är på att vräka i mig godsaker.

Summa sumarum: Pilatesbollen behöver inte tårtan, men tårtan behöver bollen. Hajar ni? För jag tänker nämligen fortsätta äta godsaker och må bra. Så nu har jag inte tid att skriva mer, för jag ska jobba på min sixpack som just nu mer liknar en 150 cl pet-flaska! Hihi!

Vi hörs imorgon igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0