1:a adventshelgen

Det är söndag kväll och som vanligt har jag haft fullt upp hela helgen, så ingen datortid med andra ord.
I fredags mötte jag och Lasse upp varandra, åkte och handlade, hälsade på hans mamma en snabbis och sen hem och lagade mat.


Eftersom vi har medelhavstider hemma hos oss, framför allt på helgerna, och äter mat supersent behövs det en liten aptitretare innan.
Då jag hittade en ask löjrom i frysen hade vi en given förrätt i fredags, och lite bubbel och Idol till gjorde susen.

På lördagen åkte vi ut till Värmdö för årligt 1:a adventsmys hos Fredrik & Sari med familj. Det var lika mysigt som vanligt med en massa gott att äta och dricka. Skinkan var supergod och saftig, lussebullarna var grymt goda, grytan senare på kvällen var också så himla god, och det var ett under att man fick i sig riktig mat utöver allt annat gott man tryckt i sig.


Tre tjejer myser. Tessan, Emma & Ida. (Förlåt Tessan, men jag har inte lyckats skaffa något anti-röda-ögon-program i min lilla dator).


Massa goa vänner, och moderna som vi är finns det lite teknisk utrustning framme, hihi.
OBS! Vi tittade inte på TV, utan det är en massa härliga fotografier, random bilder som det så modernt heter, som visades som bildspel i bakgrunden.


Det är så himla mysigt att våra underbara ungdomar också vill vara med.


Jag fattar inte hur Sari alltid hinner baka, koka, pynta och fixa så mycket innan 1:a advent varje år!?


Men det jag vet är att hon (säkert med en del hjälp av sin fantastiska man Feffe) alltid lyckas med att ge oss en underbart varm och fin julstämning.


Och denna stackars gästvänliga familj får varje år, alltid en kvartett människor till frukost nästa dag, familjen Lindberg/Nygrund!
I morse (eller mitt på dagen kanske man ska säga) kom Ida in och gosade med mig.

Tack världens finaste Fredrik & Sari för att vi fick komma och vara med ännu ett år på ert härliga adventsmys!


Kommentarer
Postat av: sari

Tack själva ni fina, det är alltid lika trevligt att ha er hos oss. Det är mycket ni som gör helgen så härlig.

Kramen Sari

2010-11-29 @ 17:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0