Tandställning+knäck=katastrof Fudge+whiskey=bröllop

Idag har jag jobbat, handlat, sprungit upp och ner till tvättstugan, lagat mat och kokat vit fudge.
 
Emma och Tessan älskar julens knäck, men då båda två har tandställning nu blir det inte tal om något så segt i år. Då kom jag på att jag skulle koka fudge i stället, så att tjejerna får något annat att njuta av den här julen.
Sagt och gjort, hittade ett recept på internet och satte igång koket, med lite hjälp av Tessan.


Lillebrors kolor?


Nix! Helenas nygjorda supergoda och porösa fudge.

När jag och Lasse var på Öl- och whiskeymässan i somras fick vi prova fudge smaksatt med whiskey och drack en god stout till det. Smakerna "gifte" sig i munnen och man blev helt lyrisk.
Jag tror att jag ska koka en omgång till någon dag och smaksätta fudgen med någon god whiskey, så att vi får ett lite mer "vuxet" julgodis också. Det kan väl inte vara så svårt!

Nu ska jag springa ner till tvättstugan och hämta den sista omgången med nytvättade kläder. Härligt!

Och i morgon ska det bli ännu kallare än idag, så glöm inte långkalsongerna.
Har ni hört den här? "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder".  Hihi!


Kommentarer
Postat av: sari

Och du tycker att jag har energi,Jag tycker snarare att det är du som är energiknippe.

2010-12-01 @ 12:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0