Vad hade vi för stake???

Jag hade tänkt baka lussebullar idag, men det hanns liksom inte med. Jag kom hem sent, och trots att all mat redan fanns hemma tog det sin tid att tillaga den eftersom jag sprang fram och tillbaka mellan köket och vardagsrummet, ville ju inte missa Robinson. Jag har alltid sagt att jag aldrig vill ha en TV i köket, men ibland känner jag att det inte skulle vara helt fel.


Gud vad jag skulle känna mig avslappnad under matlagningen om jag hade en liten TV i köket. Har ni den lyxen?

Mina planer var att baka lussebullar också, men det gick ju i stöpet kan man gott säga, när jag knappt hann med middagen!
Nytt försök i morgon, då jag har lovat Emma att baka cupcakes, samtidigt som jag har lovat mig själv att fixa lussebullarna innan helgen.

Tidigare i kväll hade jag och Emma sällskap hem från Gullmars, och vi stannade till vid InnochFinn:s fina saker och kikade lite. Vi kom på att ingen av oss kom ihåg vad vi hade för adventsljusstake förra året. (Jag brukar sällan ha samma, utan byter nästan varje år).
Jag kom då på snilleblixten att kolla samma dag från förra året på bloggen, och HEPP, där var den!
Och här kommer den nu:

Årets adventsstake

På söndag är det första advent och jag brukar försöka förnya adventsstaken lite varje år. Idag köpte jag en ny och söt silvrig stake på Indiska. Vart annat rött och vart annat vitt stearinljus har jag i och för sig haft förut, men det var några år sen. Nu måste jag ut och "jaga" polkagriskarameller och polkastavar att fylla med, i stället för mossa. Godis är lite mindre brandfarligt än vanlig mossa, men jag brukar få andra problem. Av någon underlig anledning minskar "mossan" ju närmare jul vi kommer. Så det gäller att få tag på ett ordentligt lager av polkagrisar att buffra upp med, så jag kan fylla på vart efter! Hihi!!



Men innan jag tänder ett ljus i den här ljusstaken, ska jag på lördag till min älskade vän Sari, på Värmdö, och fira in första advent ordentligt. Om jag har tur kanske jag kan få smaka en kopp glöggte då!?

Innan glöggte blir det nyponte, som ni säkert har lärt er vid det här laget. Ska försöka sluta tjata om mitt nyponte. Men det är ju så gott!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0