Min nya kärlek...

Ja kärlek var väl kanske att ta i, men en äkta hatkärlek är det i alla fall, till min nya fina Electrolux Ultraone Z8820.
För drygt ett år sen panik-köpte vi en ny dammsugare, en Siemens för ca 1000 kr. Där var det äkta hat redan från början till slut, fy fan vad jag hatade den dammsugaren.
Sladden räckte knappt till vårt normalstora vardagsrum, och då kan ni tänka er hur många gånger man fick dra ur kontakten och stoppa in den i ett annat uttag för att dammsuga hela lägenheten. (säkert 4-5 gånger).
Och för varje tröskel man åkte över så ställde sig dammsugaren på högkant. Den sög dåligt och lät högt. Usch vad jag hatade den, och jag känner riktigt hur arg jag blir bara jag tänker på den.
Så jag får tänka på min nya i stället!
Sanningen är den att jag alltid har hatat att dammsuga, men nu går det mycket lättare. Sladden räcker till hela lägenheten och dammsugaren följer mig snällt utan att "bråka". Den suger kanon och den är tyst. Jag har alltid lurar på mig och lyssnar på hög musik under tiden jag städar, och med min nya Ultraone måste jag känna efter på munstycket då och då för att kolla att dammsugaren verkligen är i gång, för att den är så tyst! Hihi.


Den kostade mer än dubbelt mot min förra dammsugare, men det var det värt.

Älska Electrolux-hata Siemens, that´s the way I think about it.

Ha en skön tisdag nu!


Kommentarer
Postat av: Christina

Hallå Lena! Köpte samma igår, min tidigare var väl ca 10 år och har också fungerat jättebra men behövde bytas ut. Både slangen och borsten var uttjänta så nu hoppas jag den här är super.Men det är den väl om du har testat och godkänt.

Den var ju så pass dyr så den bara måste va bra.

Vi får väl återkomma då jag fått lite erfarenhet.

2010-10-17 @ 10:12:37
Postat av: Emmis

Den blev ju bästa dammsugare av alla testade på Bäst-i-test.se så den borde ju vara ganska ok. Är du nöjd med den nu när du haft den ett tag? Jag borde byta ut min också, få ju byta sladd i varje rum!

2010-10-28 @ 23:06:42
URL: http://www.bäst-i-test.se/Dammsugare
Postat av: Johan Krüger-Haglert

Ok, ja den var ju positiv iaf.



Är ju lite olika intryck på prisjakt.



Folk gillar ju suget och ljudnivån verkar det som men inte riktigt plasten i luckan, färgskav och 3-i-1-munstycket.



Men jag har ett 3-i-1 på min Siemens med, men det sitter iofs där vid handtaget på slangen så att säga.



Hel vetenskap det där, sugförmågan beror ju så mycket på hur mycket skit det är i påsen med.



Själv är jag inte mycket för att städa ändå ;)



Min Siemens har fyra runda plattor som kan rotera och som sedan har fyra mindre hjul i sig. Så det finns inga sådana två stora hjul utan alla fyra är som det du har fram på din.

Miele kör väl likadant, men den hade kanske 3, eller 5? http://www.tretti.se/hushallsapparater/dammsugare/golvdammsugare/miele-s5481-titzianrod Tre var det visst.

http://www.tretti.se/hushallsapparater/dammsugare/golvdammsugare/miele-s5781-tealitbla



Siemensen:

http://www.tretti.se/hushallsapparater/dammsugare/golvdammsugare/siemens-vsz62222



Det var kanske något sådant här du hade? Mindre kategori ju:

http://www.tretti.se/hushallsapparater/dammsugare/golvdammsugare/siemens-vs06g2001



I butiken gillade jag:

http://www.tretti.se/hushallsapparater/dammsugare/golvdammsugare/samsung-vcc6240r

http://www.tretti.se/hushallsapparater/dammsugare/golvdammsugare/samsung-vcc6360black



Men jag har inte sett några tester för dem.



UltraSilencer som är med i Testfaktas test där det står 2550 kr på den är väl ändå klassen under UltraOne tror jag? Så det är ju en billigare dammsugare, eller borde vara. Men det är ju riktpriser de listar så det blir ju lite knas.

Jävla skillnad i uppmätt ljudnivå på dem ..

Kan ju inte påstå att jag gillar designen på Mieledammsugaren i det testet (S5211.)

På philipsen står det högst sugeffekt men dålig upptagning på hårt golv, och det är ju där de brukar klara sig lättast, men jag har läst att i dens fall så är det att munstycket suger fast i golvet och skjuter smutsen framför sig.

2011-01-04 @ 05:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0