Sport att laga billigt...

Det har blivit lite av en sport för mig att försöka laga billig mat i veckorna (försöker ju spara ihop till reskassan innan vi sticker till Florida), och idag blev det riktigt billigt.
Ica Kvantum har en massa specialpriser just nu, så jag åkte dit direkt efter jobbet och handlade rotfrukter för 2,90:-/kg. De hade även potatis för 1:-/kg. Matkassarna blev jättetunga, för nästan inga pengar alls.

Så idag blev det korvgryta till middag och det blev så mycket att jag kan frysa in en massa matlådor att ha till jobbet. Perfekt!


Serverades med lättrostat grekiskt lantbröd med olivolja och flingsalt på, mums!

Nu ska jag kolla klart på House och sen ska jag försöka lägga mig tidigt, för jag är så inne i en bok just nu.
Jag längtar verkligen efter att få krypa ner i sängen och fortsätta läsa, så god natt alla härliga.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0