Levande nyckelringar

Vad i helv...!! Vem f*n har hittat på levande nyckelringar?
Detta har säkert pågått ett tag men kom till min kännedom idag via tidningen Metro.
Nyckelringarna säljs i Kina för 10 kr styck och försäljaren påstår att de små sköldpaddorna, salamandrarna och fiskarna kan leva flera månader i plastfickan eftersom vätskan är både syre-och näringsrik. My ass!!!!
Kinesiska djurskyddsgrupper protesterar så klart mot denna hantering, men kan inget göra då detta inte är olagligt. Lagen skyddar bara vilda djur.


Det här är helt horribelt och FY FAN säger jag om det.

Förlåt, men jag var bara tvungen att få ur mig lite ilska!


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Nej så vidrigt, vad arg man blir hur kan man ens komma på idén och vem vill ha dessa?? Usch, ledsamt!



Jo inskolningen känns verkligen som den går bra, hon trivs o har gjort sig mer hemmastad, man märker att hon tycker det är roligt. Men mkt intryck är det så i natt sov hon oroligt.



Här börjar solen att titta fram, det ser ut att bli en vacker eftermiddag o hoppas solen når dig med.



Trevlig torsdag!!

2011-04-14 @ 13:22:29
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0