Äntligen en klänning som sitter snyggt

Tror ni att jag hittade något att ha på mig på 50-årsfesten i morgon?
Jag hittade en skitsnygg klänning på Gina Tricot, men när jag provade storlek M var den alldeles för stor i midjan.
Så jag gick glad i hågen och provade en S i stället och den satt som gjuten och jag såg ju nästan lite smal ut till och med, tjoho!
Medium har aldrig varit för stort för mig, så jag frågade en expedit (ganska ung tjej) om det var ovanligt stora storlekar.
-Nej, den ska sitta ganska löst eftersom det är en strandklänning!
WTF!!! Jag ska ju inte på nån jä*la strand i morgon, så jag letade upp en lite "äldre" personal (forfarande mycket yngre än jag)  och hon visste inte ens att det var en "strandklänning" och man kunde absolut ha den på en fest.
Bra, tänkte jag och köpte den. Den satt ju så himla bra!
När jag kom hem "mannekängade" jag för Emma och visade min nya klänning. Vet ni vad hon sa?
-Vad snygg klänning, och vad smal du ser ut mamma.
-Gör jag, vad kul. Då kan jag ha den i morgon då!?
-I morgon? frågade Emma. Är det inte då du ska på fest?
-Ja, det är det, sa jag.
-Men det där är ju en strandklänning!!!

Så vad fan gör jag nu? Jag har ingenting att ta på mig!!!
Nu super jag ner mig och skiter i det här! ;-)

Jag får helt enkelt gå naken på festen!


By the way, jag kommer att vara snyggast av alla på stranden.

Natti natti.


Kommentarer
Postat av: Vera

Så fasen heller att det är en strandklänning. Har inte sett några såna klänningar på stranden. Dessutom undrar jag vad det är för vitts att ha en sån på stranden då blir man ju inte brun och den verkar jobbig att bada i.

Kram

2011-04-30 @ 12:46:14
URL: http://veronicawallman.blogg.se/
Postat av: Louise

Jag håller med Vera. Jag såg nyss en annons om nån slags spetsklänning där en donna stod i stor hatt, smycken och klackaskor. Vem fan ser ut så på en svensk strand?Kanske i St Tropez, men ärligt, hur ofta är man där? På stranden svettas jag och och pressar för att bli brun. Badar och får stripigt hår av saltvattnet. Jag är inte det minsta glamourös där och kommer aldrig att bli det heller. Strandklänning, neeej...skit i det och ha den på dig! (känner att jag måste skriva lite mer om det här).Känner du dig fin kommer du glänsa! Några smycken i guld till den där och folk kommer tillbe dig. så är det. Puss o kram

2011-04-30 @ 16:43:05
URL: http://blogg.amelia.se/big-ass-fashion/
Postat av: Elvira

Haha, såg en bild av hur jag skulle komma seglande i en strandklänning med all packning och alla barnen. Ingen glamour där inte..



Klart du kan ha den klänningen, du kommer att vara snyggast på festen, de andra fattar ingenting, strandklänning? BAH!!

2011-04-30 @ 17:20:04
URL: http://elviraspekulerar.blogspot.com/
Postat av: Sari

Så fin klänning, härliga färger!

2011-05-03 @ 08:38:57
URL: http://reborn.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0