Allra finaste kudden

När våra tjejer var små handarbetade jag rätt mycket; virkade, stickade och broderade.
Nu för tiden gör jag inget av detta.
Men märk väl, jag gjorde det när Emma & Tessan var små, inte nu när de är stora och klarar sig rätt bra utan min hundra procentiga tillsyn.
Så varför hinner jag inte nu?
Lägger jag mycket tid i köket med matlagning? Ja!
Tittar jag för mycket på TV? Nej!
Sitter jag ganska länge vid datorn och läser bloggar? Ja!
Står jag långa stunder, instängd, i mitt lilla "grovkök" och hänger/viker tvätt? Ja!

Är jag villig att kompromissa med någon av dessa otroligt givande sysselsättningar? Ja!!!
Jag avstår gärna matlagningen om någon annan engagerar sig och lagar god mat åt oss.
Jag lämnar gärna ifrån mig "tvätteriet" också. 

Men eftersom vi är vanliga knegare och inte har råd att lägga ut detta på entreprenad, så är det bara att kämpa på.


Vet ni vad detta är?


Jo, det är en jättefin kudde som säkert är 10-15 år gammal.
På den tiden när jag hade "tid" så virkade jag nallen. Sen förbarmade sig min fina svärmor Sonia över nallen och gjorde en kudde. Fin va!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0