Hemmagjorda energibars

Är det någon mer än jag som kan bli så hungrig ibland att all möjlig "skit" slinker ner i kundvagnen när man handlar?
Det händer mig titt som tätt, och då är det så himla bra att ha energibars nära till hands.
Jag brukar köpa på mig ett gäng bars när jag hittar dem på extrapris, men nu var det ett tag sen.

Så idag har jag provat på att göra egna hemma, och det gick kanon. Var riktigt kul faktiskt!


Nu har jag ett fat fyllt med 15 smarriga och nyttiga energibars.
Receptet är Fredrik Paulùns och det är bara att hojta till om ni vill att jag ska skriva ner det.

Nu ska jag linda in en av mina bars i smörpapper och lägga i handväskan, färdig att ätas vid hungerpanik.
Den lilla räddningen kan skona både mig och min omgivning, hihi.

I morgon syns vi väl i Sundbyberg!? Det är ju dags för den årliga surströmmings-och kräftskivan!
Gissa var ni hittar mig & Lasse?
Ledtråd: Det luktar jättegott...   :-)


Kommentarer
Postat av: Elvira

Tjena tjejen! Längesen jag skrev något hos dig, men jag har haft häcken full (usch hur det lät) efter jag kommit tillbaka från semestern. Har väl lyckats klämma ur mig något blogginlägg, men inte varit runt hos alla och hälsat riktigt ännu, men jag läser allt du skriver ska du veta :) .



Hemmagjorda energibars lät inte helt fel... men surströmmingen får du hålla för dig själv ;).



Du förresten, man kan inte få komma och göra ett studiebesök hos dig, du som har "Ladies Night" gänget i krokarna nu, hehe..



Jag misstänker att jag får äta upp det jag skrivit om Wallmans Salonger tidigare, först. Hahaha..



Kram på dig och ha det bäst!



//Elvira

2011-08-25 @ 08:50:50
URL: http://www.elviraspekulerar.se
Postat av: Carina

ha ha du är rolig du - tips: det lutar gott! ha ha ha. Du får gärna maila mig receptet på energibars.

Puss o kram

2011-08-25 @ 10:48:17
Postat av: Frida

Jag känner verkligen igen mig, så om du orkar får du gärna maila mig receptet! :)

2011-09-07 @ 13:08:24
Postat av: Kajsa

Hejsan :) Oh va goda dom såg ut. Du får gärna skicka över receptet antingen på mail eller blogg!! Ha en fin dag!!

kram

2012-02-23 @ 09:25:22
URL: http://namsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0