Linds kök-en fröjd för både mage och öga

Här kommer lite mer om vår semester i Finland.

Som kontrast till surströmmingen tog vi med F&S till en glasväxthusrestaurang utanför Närpes.
Linds Kök är Finlands första växthusrestaurang och öppnades 2005 av Maria Berg.
Marias maträtter har lockat matgäster från när och fjärran, så även mig. Nu är det ett måste varje år att åka dit och äta en gång.


Jag hoppade över potatis och dylikt och gick direkt på kött, lax och växthusets fantastiskt goda grönsaker.
Det här är bara första portionen.


Nu var det slut med sammmanbitna och lidande leenden, jag lovar.


Alina avslutade med en frukttallrik, inklusive jordgubbar med vitlök som, hur konstigt det än låter, är gudomligt gott.







Vi var kvar ända till stängningsdags och när vi gick var vi så mätta att vi nästan mådde dåligt, men det var det värt.

Hej då Linds Kök, jag längtar redan till nästa års besök!

 


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Det ser himla fräscht och gott ut! :-)

2011-08-09 @ 09:55:47
URL: http://myhappydays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0