Surströmming för nybörjare, del 1

Den här helgen är jag "fiskeänka" då L drog iväg i morse för att fiska kräftor med ett gäng sköna killar.
Vi jagade dillkronor igår som de skulle ha till kräftkoket och det luktade så gott här hemma. (Jag blev sjukt sugen på kräftor).
När jag kom hem från jobbet idag luktade det konstigt nog lika mycket dill, och svaret låg i en påse på golvet i hallen. Lasse hade glömt dillkronorna!

Idag har tjejerna varit och hälsat på sin farmor och när de kom hem fixade vi i ordning tacos.
Just nu är vi stoppmätta och segar i soffan. Får se om någon orkar masa sig iväg till videobutiken och hyra en riktig tjejfilm, för det verkar verkligen inte finnas nåt kul på tv ikväll.

På tal om kräftor drömmer jag mig tillbaka till surströmmingspartajet i somras.


Världens bästa Sari, Fredrik & Alina har kommit till vår sommarstuga för att hälsa på oss i några dagar.


Med sig hade de en skittrött 18-åring, som varit två veckor i Spanien med sina polare.
Hon sov nästan konstant i tre dagar.


Husvagnsfolk har resurser och här fixas det till lite på vår framsida.


Livet är bra gött!


Förutom en trött tonåring och en massa trädgårdsmöbler hade F&S även med sig en kompis till Tessan, underbara Lollo.
Tack "Lolli" ;-) för alla sköna skratt du bjöd oss på!


Förlorare i Hollywood eller!?


Alina tycker att det är häftigt med enlitersöl och visar upp pappas burk.


Aliiina! Är det inte min tur snart att få lite massage?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0