Vi har blivit med...

...cyklar!

Igår åkte vi in till Cykelringen och hämtade ut våra pärlor, och cyklade hem dem.
Varken jag eller L har haft någon cykel på många många år, och jag var faktiskt lite nervös att cykla hem från "gröten" i Hornstull till vårt Solna.
Men lyckligtvis hade de flesta cykelgalningar och bilister redan slutat jobbet och lämnat stan, så det gick jättebra och var supermysigt.


Lasse med sin fina cykel och champagnefärgade hjälm.


Jag med min nya kärlek.
Nya cyklar kostar en förmögenhet och jag hoppas att jag får ha biken ifred.
Till er tjuvar! Rör ni så dör ni!


När man cyklar upptäcker man saker man inte annars skulle se.


Jag undrade nyfiket vad detta betyder och så här säger Wikipedia:

Kärlekslås är en österländsk tradition, som innebär att ett brudpar sätter fast ett hänglås med sina initialer vid en bro och slänger sedan nyckeln i vattnet.[1] På vissa platser låser paren två hänglås i varandra. Enligt legenden varar genom denna akt kärleken för evigt.


På väg hem stannade vi till vid en supermysig restaurang i närheten av Pampas Marina.


Ett glas vitt för att fira våra nyförvärv.


Jag har hellre en ful tillplattad hjälmfrisyr, än ligger på neuro som en snygg grönsak.
(Josefin! Blink blink)     ;-)


Jämför min och L:s laxtallrik.
För första gången i mitt liv bad jag om att få sallad i stället för tillhörande pommes.
Duktigt Helena och klapp på axeln!  :-)

Nu jäklars ska det ut och cyklas titt som tätt, så håll er undan när jag kommer susande med min fina pärla!


Kommentarer
Postat av: Elvira

2011-08-04 @ 16:48:24
URL: http://www.elviraspekulerar.se
Postat av: Elvira

Haha, jag blev så ivrig att jag skickade en tom kommentar först.



Härligt med nya cyklar och det värmer mitt hjärta att ni är så föredömliga och har hjälm på huvudet.



Underbara bilder bjuder du på också. Vill också sitta på någon uteservering i Stockholm och dricka ett glas vin.



Kram på dig



//Elvira

2011-08-04 @ 16:52:04
URL: http://http:/www./elviraspekulerar.se
Postat av: Sofia

Med så fina nya cyklar är det bara att börja cykla till jobbet... Gratis motion och frisk luft!

Jag har också sett låsen på Västerbron - när jag åkt buss (inte bil för då måste man koncentrera sig på trafiken eller något sägs det...) och undrat vad det är - nu har jag fått förklaringen.



Ha en bra fredag och trevlig helg!



Sofia

2011-08-04 @ 22:59:13
Postat av: Louise

Åh, jag satt senast igår och kollade cykelhjälmar på nätet. Jag har en gammal cykel nere i källaren(tror jag, har inte varit där på ett år) som jag tog vid en utrensning här i huset. Jag tänkte laga den en vacker dag och med hjälm så kanske jag vågar cykla i den här vettvilling-stan. Du får gärna visa mig var och hur. Puss o kram

2011-08-05 @ 13:58:07
URL: http://blogg.amelia.se/big-ass-fashion/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0