Teknikens under är ju fantastiskt...

...när det fungerar.
Det gjorde det inte igår!
Glöm pyssel, bak och mys, för sånt fanns inte ens i vårt vokabulär igår och därav inget blogginlägg heller.
Vi är ju tre i familjen med var sin iphone och det är ju en fantastisk lyxpryl, men såna måste tydligen uppdateras med ny programvara mellanåt, annars fungerar de inte som de ska.
Och när man gör denna uppdatering bör man ju då ha ytterligare en Applepryl, en Mac-dator. Jag lovar att vi inte äger en sån, äger knappt en vanlig dator. Min lilla "mini" har gett upp (mjukvaruproblem tydligen) och vårt gamla tröskverk klarar knappt att starta, så enda chansen var att låna Tessans dator.
Lasse hade uppdaterat sin telefon dagen innan och efter en massa utbrott och svordomar över Apple,så lyckades han till slut.
Och igår var det då dags att fixa Emmas telefon, och det gick inte alls.
Man gör en säkerhetskopia på allt innehåll i telefonen för att senare kunna föra tillbaka det, men denna säkerhetskopia gick SÖNDER!
Emma har förlorat alla sina 3000 bilder och roliga filmer! KATASTROF!
Alla var galna hemma, utom jag som tyst stod vid spisen och stekte pannkakor.
Lasse var galen på Apple, Emma var superledsen över allt hon förlorat (och hon kände det nog lite som att det var Lasses fel), Tessan var galen för hon behövde sin dator för att jobba med en engelskaredovisning, och Lasse blev ännu mer galen när han kände att skulden lades över på honom och tyckte att från och med nu fick var och en sköta sina tekniska prylar själv.

Ja det var vår mysiga torsdag, riktig tomtebolycka om jag får säga det själv.
Och vet ni, min telefon är inte heller uppgraderad, kul va!? ;-)

Detta är verkligen I-landsproblem, jag vet, men det kändes inte så igår.

Men idag är en ny dag, och en härlig fredag!


Kommentarer
Postat av: Sofia

De gånger jag har uppdaterat min lilla iPhone 3 så sätter jag i kontakten i datorn och accepterar uppdatera så sköter det sig själv och ja alla bilder osv finns kvar. Dock brukar jag svära i min bredbandsleverantör (ComHem behöver jag säga mer!?!) för den klarar inte av denna uppdatering utan jag får göra den via internetdelning på telefonen och det har fungerat hittills...

Hoppas ni fixar din och Lasses telefon utan problem - ni har ju gjort "testen" med Emmas.



Trevlig helg och lycka till!



Kram

Sofia

2011-12-17 @ 09:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0