Massa massa TV

Idag har vi nog haft den slöaste dagen på år och dar. Vi sov jättelänge och sen låg vi kvar i sängen och kollade på Purpurfärgen som höll på i över tre timmar. (Så här kan man göra när man har tonårsbarn, hihi.)

Sen blev det dags att hitta på någon sorts middag. Vi hade vid tillfälle hittat en billig nötstek som vi köpt och slängt in i frysen. Den tog jag fram i morse och tänkte att vi skulle göra något med. Vad fasiken gör man med nötstek?


Svaret hittade jag i min gamla Rutiga kokboken, sjömansbiff fick det bli.
Och som tur var hittade vi en överbliven julöl som vi kunde hälla ner i såsen.
Maten blev kanongod och nu väntar en fortsatt TV-kväll med No ordinary family, Solsidan och Wallander.

Det har faktiskt varit en helhelg med TV, vilket kan vara riktigt skönt ibland.
I fredags var det ju Let´s dance, och igår var vi hemma hos fina Calle & Maria och kollade på hockey (AIK-Södertälje) som slutade med vinst.
Calle gjorde iordning en jättesmarrig pasta och efter maten satt vi och svullade med godis och vin framför första delfinalen av "Mello".
Vår favorit Swingfly gick direkt till finalen i Globen, även proffsiga Danny.

Nu har vi en massa härliga Mello-lördagar framför oss!!!

I morgon byts vår telefonväxel ut på jobbet och på tisdag går vi ut i skarpt läge. Jag är så pirrig och nervös!
Jag ska bli superuser och var på kurs i fredags. Hoppas att något fastnade i min gamla tröga hjärna :-)

Hoppas att ni får en jätteskön vecka!


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Jag kommer inte att bjuda på middag själv, vad jag vet nu. Men jag ska däremot gå på middag o då ta tillfället i akt o dela ut dessa bland gästerna o "buzza". Man får göra vad man kan. :-)



Kramar

2011-02-06 @ 22:42:14
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Elvira

Låter som en härlig dag, såna behövs ibland.

2011-02-07 @ 08:35:20
URL: http://elviraspekulerar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0