Hummerfrossa

Långt innan jul bestämde vi med våra grannar H & B att ha en liten reunion från vår Miamiresa.
Eftersom vi åt så gott på semestern ville vi ju äta gott nu också, och därför beslutade vi oss för hummer.
Jag & L gjorde ett recept och grannarna gjorde ett.
Vi "lekte" alltså två dagar på raken nu i helgen, först musikalen Leva Livet på fredagen och hummerträff på lördagen.


Lite sällskap i köket medan jag & L förbereder våra humrar.


Hasse som inte gillar ostron åt räkor medan jag, Lasse och Bitte njöt av dessa läckerheter.


Lite krabbtoast som "mellanlandning" innan hummern.


Tyvärr var vi alldeles för glupska som vanligt, så jag hann inte ta något kort på humrarna när de var klara.
Men så här såg de urgröpta skalen ut i väntan på att få tillbaka sin fyllning.


En god öl som provades senare under kvällen, när allt bubbel var slut  :-)

Vi hade som vanligt en skitkul kväll med H & B och några av våra "barn".
Det babblades och babblades utan slut och det dansades och spelades kort ända in på småtimmarna.

Tack för en grymt kul helg våra bästaste grannar!
 


Kommentarer
Postat av: Carita

Men hur kan man gilla ostron??? För mig ser de bara slemmiga och äckliga ut. Jag gillar däremot hummer oj oj vad gott.Tror jag skulle kunna äta det i någon form alla dagar. Tack för julkortet!

2011-01-11 @ 13:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0