Marilyn & jag

Idag har vi haft en slappardag efter gårdagens svullomiddag.
Men innan den härliga middagen igår tog jag och L en härlig promenad på ca 7 km. Först röra på sig och sen fetta till sig, hihi.


Undrar om fiket är öppet i Koppartälten i Hagaparken?


Vi hade tur och hann få i oss en latte och kanelbulle.

Efter en liten snabbfika gick vi hem igen och satte igång med kvällens meny.


Här förbereds både förrätt och efterrätt.


Den gratinerade hummern är serverad och till den dricks en Piper-Heidsieck.


– Det enda jag behöver när jag ska gå och lägga mig är några droppar Chanel N°5 bakom öronen och ett
glas champagne från Piper-Heidsieck för att vakna upp, sa Marilyn Monroe, 1953.

Jag tror att jag och Marilyn skulle ha kommit bra överens! ;-)


Den gratinerade hummern är så god att man nästan blir förbannad när den är slut. 
Tur att man kunde vräka i sig en cour de filet provencale efteråt.


Och som avslutning blev det en Äggtoddy á la Mannerheim.
Men vi är inga cognacfantaster så vi hällde sherry i äggskalen i stället. Shit vad gott det blev!

Vi som avnjöt denna härliga måltid var jag, L, Emma och Sonia (marmor). 
Tessans smaklökar har inte vuxit i vår "vuxenmat" ännu så hon ville inte vara med. Men sushi har hon lärt sig att äta däremot, och det vill hon ha hela tiden. Och när vi skulle äta så gott är det klart att hon fick sin önskan uppfylld också.


En härlig lördag blev det.

Men nu efter No ordinary family och Solsidan måste jag sätta igång och packa, för jag ska åka på kickoff till Åre i morgon och bland annat träffa detta härliga gäng:


Åh vad jag har saknat er och jag längtar som fan efter att få se showen!!!

Åre, here I come!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0