Midsommar i Furusund

Det är söndag och vi har varit ute på en liten promenad idag. Vi hamnade i centrum och drack en latte, handlade lite smått och gott. Emma som ska till Spanien om några dagar behövde också ett och annat inför resan.

Nu är vi hemma o segar lite och jag känner att det är dags att lägga in lite bilder från en supertrevlig midsommar i Furusund, en midsommar som firades med bästa vänner, ungdomar, sillunch, lekar, basket, grillning och sång.


Denna midsommar firades även en blivande 18-åring. Michelle som står bredvid Emma fyller i morgon.


Undrar om hon sätter den!?


Misstänker att det är små "rackare" som ska bada och kylas ned här! ;-)


Full action i köket.


Så många söta tjejer (men var är grabbarna då?).


Åh vad skönt att klia sig lite bakom örat.

När vi satt och åt hörde vi ett jä*la liv bakom buskarna och strax därefter kommer denna söta jägare (Tintin) släpandes på en ankunge i munnen. Det var alltså den förtvivlade ankmamman vi hört, och det var väl en himla tur att mamman hade ytterligare fem små barn att ta hand om, så att hon orkade kämpa vidare.
Och jag har väl aldrig någonsin sett en så stolt kisse, som när Tintin kom med fågeln i munnen. Han hade världens stoltaste gång och svansen pekade rakt upp. (Svårt att bli arg på honom då och det är ju faktiskt så djurlivet fungerar).


Lasse har som vanligt något spännande att berätta, ser jag. :-)




Men tjena snygging!


Det vankas kaffe i fina koppar.




Där kommer båten!


Amorella i uppförsbacke...


...och Gabriella i nerförsbacke.


Dags för sång och gitarrspel.




Maria "Grillmästare" i farten.


Mums!!!


Sötisar! (Jakob & Hanna)


Vackert!


Jag & L hämtade lite öl, och satt en stund för oss själva i Fredrik & Saris husvagn.


Det har hunnit bli riktigt mörkt där ute.


När vi kom tillbaka hittade vi två halvfrusna tjejer som var på väg för att titta på nattbadande ungdomar.


Coola brudar.



Jag gick och lade mig vid 02-tiden, men denna yngre generation var uppe ytterligare några timmar.

Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0