Samma dag för två år sen.

Emma i England

Min stora älskling är i England och håller tydligen på att tyna bort! Hon är nästan 1,80 lång och äter inget mer än en macka på dagen, innan middagen på kvällen! En macka utan något på!! Va!? För att de som hon bor hos har en jä.la gasspis, som även jag tycker är det läskigaste som finns! Tjejer i den åldern är dessutom livrädda att vågen visar en siffra för mycket och då lägger man inte direkt manken till att ordna någon lunch! Skärp er för fan, rent ut sagt! I´m so upset! Och det värsta är att jag kommer ihåg hur jag själv var! Jag tyckte att jag var jättetjock och hade stor mage! Fan för mig!!!!


Kolla bilden alltså! Jag är ca 24 år yngre än nu och ca 17 kg lättare. OCH JAG TYCKTE ATT JAG VAR TJOCK!!! Vilken jävla idiot jag var!! Dåligt självförtroende och nertryckt i skorna av ett ashole till killle. Jag hade för fasiken en drömkropp, och ändå mår jag bättre i mig själv nu, drygt 20 år senare och nästan 20 kg.

Ta lärdom av detta tjejer!!! Tyck om er själva som ni är! Det sitter inte i vikten!
 Love You!
2009-06-23 @ 22:14:57 Allmänt Permalink



I juni för två år sen bestämde Tessan sig för att hennes mamma skulle börja blogga. Hon fixade blogg, namn, header osv och tvingade mig att börja blogga.
Och texten här ovanför skrev jag just "idag" för två år sen.
Emma är inte i England just nu, men åker däremot till Spanien om ett par veckor och jag kommer att vara så orolig då.
Men resten av texten är fortfarande riktigt relevant och vikthysterin bland unga tjejer är helt bortom allt sunt förnuft!

Bortsett från det önskar jag er alla en helt underbar midsommar.
Kramis!!!

Kommentarer
Postat av: Elvira

Mycket mycket tänkvärt! Och vilken kropp du hade, WOW!



Ha en superbra Midsommar!



Kram Elvira

2011-06-24 @ 17:18:53
URL: http://elviraspekulerar.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Åh vad jag håller med dig, varför ska man vara så hård mot sig själv som ung och osäker? Minns att jag själv ett kort tag som 20-åring fastnade i hysterin och skulle inte äta annat än yoghurt fast jag alltid vari smal i mig själv... Jag var så mager att jag nästan inte fanns, o vore det inte för att jag vart gravid och började ta hand om mig hade jag kanske tynat bort... Sen sonen kom väger jag mig aldrig för jag tycker vikten är helt oviktig. Lycka kommer inifrån, det har jag lärt mig som mamma och även blivit mer nöjd med den jag är! Klokhet kommer med åren! ;-)



Kramar!

2011-06-26 @ 15:27:19
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0