Stek-och franstips

Har ni lagat mat i stekpåse? Det är ju helt fantastiskt!
Denna vecka är det extrapris på färsk skinkstek på min lokala butik och vi gillar billigt :-)
Vi kryddade och stekte skinksteken så att den fick en härlig yta, och sen tjoffade vi in steken, potatis, morötter, charlottenlök, ett par smörklickar och ett par matskedar vatten i stekpåsen och skjuts in i ugnen.
När steken var klar hällde jag ur skyn och redde av den till en god sås (lite grädde var med i spelet). Mums!
Nu blir det till att prova annat kött också i stekpåse.

Innan jag hoppar i säng vill jag även tipsa om min och min kollega Katarinas favoritmascara.
Den heter Deborah Absolute Hi-Tech Mascara och vi beställer den på nätet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0