Bye bye darling

I morgon bitti hoppar L på tåget ner till södra Svedala för att besöka ett par räddningscentraler, och när han kommer tillbaka på fredag står nästa väska färdigpackad inför vårfiskeresan. Så vi ses inte förrän på söndag kväll.
Därför tyckte jag att det passade bra att lägga ner lite extra energi på "mitt-i-veckan-middagen".
Idag serverades det Smördegsinbakad köttfärs med sting och till efterrätt blev det bananmuffins med Marabou mjölkchoklad i.
Nu är ju inte L någon "sugarlover", men vi andra är!!!  :-)


Jag gjorde faktiskt två "smördegslimpor"  eftersom jag och L vill ha mer smaksensation än våra döttrar.
Det är rätt likt någon vaiant på köttfärslimpa men känns mer festligt när det är smördegsinbakat.
Mums med en fräsch sallad till!


Jag måste verkligen införskaffa lite klatschiga muffinsformar, så att det ser lite mer inbjudande ut när man gör den här typen av ljusa muffins.
Men jag är väldigt glad över mitt fina gröna fat från Ullared. Grönt är skönt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh så himla gott! & vad härligt att verkligen ta tillvara på dom kvällar man är tillsammans =)

2011-05-19 @ 12:32:20
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/
Postat av: Lorena

sv: lucky följer alltid med ut och springer =)vi springer oftast i skogen och då springer hon lös & är lycklig :)

2011-05-19 @ 12:56:07
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0