Körsbärsblomningen är över

På grund av min klänningjakt förra veckan missade jag faktiskt det mesta av körsbärsträdens blomning i Kungsträdgården.
Jag åkte förbi en snabbis idag på väg hem från jobbet, och konstaterade att den vackraste perioden är kort och intensiv. Nu började det mest se stökigt och skräpigt ut när blommorna vissnar, lossnar och flyger runt.


Två koncentrerade schackspelare på den rosabeströdda marken.


Rätt vackert fortfarande.


Ett annat vackert träd på väg till t-banan.

Och vet ni vad, jag har läst ut den där jäkla skitboken nu, som jag har hållt på och läst i flera månader.
Trägen vinner!
Nu kan jag gå vidare i mitt litterära liv, och det blir en bok som heter Gamla Stan-morden av Lars Bill Lundholm.
Den har Katarina läst före mig och eftersom vi har samma boksmak, vet jag att jag har en stunds skön läsning framför mig, phu!


Kommentarer
Postat av: Elvira

Någon gång ska jag vara i Stockholm och njuta när körsbärsträden blommar, det ser så otroligt vackert ut.



Vilka koncentrerade gubbar, jag skulle inte kunnat stå emot lusten att springa dit och röra om lite jag, hehe.



Kram på dig



//Elvira

2011-05-03 @ 11:52:40
URL: http://elviraspekulerar.blogspot.com
Postat av: Anonym

nej men den kan väl inte rdan vara över? vi har en liten park i växjö med körsbärsblommor & därhar jag inte ens varit ännu.. :(

2011-05-03 @ 13:11:03
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0