Melodifestival och tävling

På kvällen var vi rätt sega efter en hel dags shoppande i Ullared och tog det lugnt ett tag.


Micke spelade lite piano och underhöll oss.


Annelie hade något projekt på gång i köket.


Och vi andra slappade eller mest irrade omkring. :-)


Efter en svullig thaimiddag från "stan" var det dags för Melodifestivalen och TÄVLINGSDAGS!
Alla systembolagsmyndiga satsade var sin vinflaska och de andra tävlade om Kinderägg.



Alltid läppstift på när det är Mello, och det tog Lollo fasta på ordentligt med tjusiga läppar.


I röstningspausen passade vi på att sjunga för födelsedagsbarnet Maria.


Eftersom Maria inte följde med oss andra på Ullaredsturen tyckte vi att hon behövde en överlevnadsväska med idel behövliga prylar från Gekås, och endast orginalvaror. (tyvärr var t-shirtarna och trosorna slut, hihi)




Jag lovar att det var den godaste glasstårtan jag någonsin ätit, och Annelie avslöjade att det var världens enklaste recept. Tyvärr kan jag inte avslöja det här, innan jag själv har hunnit bjuda några på glassen.


Dags att avslöja vinnarna i Mellotävlingen. (1:a pris=5 vinflaskor/kinderägg, 2:a pris=3 st, 3:e pris=1st)


Spänningen är olidlig, eller rätt kul ser det ut som.


-Berätta nu då!


Jag gissade uruselt, men tydligen gick det rätt bra i alla fall.  :-)
Jag satte Sverige som 3:a och kirrade förstapriset på det, tjohoo.

Tack underbara Micke & Annelie för den här helgen!
Ni är fantastiska värdar och det ska bli kul att få ta hand om er lite i Finland i sommar.
Då blir det bastu, surströmming, lenkimakkara och lonkero för hela slanten!

Ses snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0