Så mycket positiv energi

Gissa vad!!!
Livet är på topp, för i morse började min utomhussimning. Tjohoo, jag är så jäkla glad!

Det var tufft att gå upp 05.45 i morse, när man är van att klockan ringer 06.40 plus att man brukar snoosa två tre gånger innan man segar sig upp.
Så visst var jag rent ut sagt skittrött i morse när klockan ringde, efter att ha sovit så himla dåligt i helgen pga mensvärken från helvetet.
Och visst snoosade jag även i morse, men bara en gång. Så klockan 06.10 låg jag i vattnet och körde igång med min kilometer.
Det blåste som tusan, men vad gör det när vattnet är uppvärmt, solen skiner, alla är glada att träffas igen, bastun väntar, det goda kaffet som bjuds på också väntar och allt bara är helt UNDERBART!

Undrar om någon av er förstår vad denna morgonsimning ger mig i ren positiv energi!!?? Jag tror inte det!


Men på tal om positiv energi så har jag haft en kanonhelg som också gett mig en massa härlig energi.
Jag har varit på min mosters land och bara njutit.
Och för att visa er så kommer en bildkavalkad som vanligt :-)


Sköna tonåringar äter. Markus, Tessan & Felicia


En lååångsam kompis.


Värsta svullefrullen.


Vi ska ut och kolla om det finns nån strömming, men först ska båten vändas.


Så där ja, på rätt köl, och skjuss ner i vattnet.


Ett myrliv.


Så mycket vackert nere vid vattnet.


Och saker i vattnet. Ser ni däcket!?


Jag får visst konkurrens i vassen i sommar.
Får nog boka en annan plats, hihi.


Väntande ungdomar.


Färdigväntat.


Strömmingstackel för riktigt stoora strömmingar.  ;-)


Tyvärr var det för tidigt för strömmingsfiske, men lite "kändis-hus-spotting" blev det i alla fall.
Detta sommarhus ägs av ingen mindre än den världsberömde fotografen Lennart Nilsson.
Jag är inte mycket för kändisar, men håll med om att han är skicklig, och vem har inte sett filmen Ett barn blir till.


Efter en skön båttur fick vi lära oss spela Mölkky.
Hade aldrig hört talas om detta spel innan helgen, men nu står det överst på min inköpslista när vi kommer till Finland i sommar.


Efter Mölkky blev det en härlig middag med en massa goda räkor, och sen underbart grillad lax med färskpotatis och god fisksås.


All den goda maten behövde "landa" och då passade det bra med ytterligare en Mölkky-omgång.


Yvonne räknar poäng och fixar i ordning efter sitt kast.


I väntan på sin tur...


Spänningen är oliiidlig.   :-)


Gunnar & Gunnel.
 
Tack fina ni för en superhelg! Ni är ett fantastiskt värdpar och det blir svårt att bräcka er gästfrihet.
Men vi måste bestämma ett datum för en riktig "Hollywood-kväll" hemma hos oss.
-Eller hur Gunnar, för du behöver väl en rejäl revansch!  Hihi!


 


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Det låter helt underbart att få starta dagen så och jag är imponerad över att du orkar gå upp så tidigt och köra igång meds träning, heja dig!! Härlig helg ser jag att ni haft med, det ser så familjärt o mysigt ut!



Kramar

2011-05-31 @ 22:14:29
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0